Смачні ковбаси від "Василь.ко" - для всіх, хто бажає харчуватися корисними натуральними продуктами, відчувати їх справжній смак та запах, а не ефект від використання ароматизаторів та підсилювачів смаку.
Ковбаси виготовляються із м’яса свиней-мангалиць, вирощених на власній фермі, де тварини харчуються натуральними кормами, п’ють чисту воду та вільно пасуться на свіжому повітрі. А ще тут живуть різнокольорові фазани – вони радують око і працівників, і гостей господарства. Якою має бути якісна м’ясна продукція та як її виготовляють розповів Роман Дзиговський, керівник з розвитку бізнесу проекту "Василь.ко".
- Романе, як з’явилася думка організувати спільне господарство з повним циклом виробництва ковбас?
- Проживши 27 років у Києві, в один чудовий день я переїхав у Львів. Тут я займався маркетингом та піаром інтернет-проектів та працював у ресторанному бізнесі. У порівнянні з Києвом, Львів – відносно невелике місто, отже тут дуже швидко можна познайомитись з більшістю активних людей міста. Саме так і сталося. Побачивши результати моєї роботи з іншими проектами, Василь Кіт (відомий український підприємець - прим. редактора), запропонував мені допомагати у розвитку його бізнесу.
На той момент він вже повернувся з Іспанії, де прожив 11 років і заробив стартовий капітал на відкриття власного бізнесу. Саме там у нього й народилась мрія про власну ферму та виробництво. Коли Василь жив у Саламанці, він навчався працювати з м’ясом та створювати традиційні іспанські ковбаси. 11 років він працював помічником у старого майстра дона Педро, який все життя тільки тим і займався, що робив ковбасу. Крім того, рідний дядько Василя в Україні також мав ковбасний цех, тож Василь Кіт ще змалку навчався як робити справжню смачну ковбасу.
- Як обирали територію для господарства та як вона змінилася відтоді, коли ви її знайшли?
- Процес пошуку місця під ферму зайняв понад рік. Нарешті, в Перемишлянському районі у селі Унів ми знайшли підходящу територію. Це 100% екологічна зона, адже тут немає ніякого виробництва та промисловості. Частину землі купили, частину взяли в оренду. Загальна площа нашої ферми 27 гектарів. Так і з’явилась на місці колишнього колгоспу, який розвалився після розпаду СРСР, наша еко-ферма.
Звичайно, що прийшлось добряче попрацювати, практично з нуля відбудували стайню, почистили озеро, почистили 7 джерел, які у нас на фермі. Коли чистили територію, вивезли понад 10 камазів зі сміттям. Тепер на території ферми живуть різні породи свиней, фазани та коні.
- Чому вибір породи свиней впав саме на мангалицю? Чим ця порода відрізняється від інших?
- В Іспанії Василь робив ковбасу зі свині сорту "Пата Негра", тобто "Чорна Нога". У нас такої породи немає, тож ми довго думали, з якою породою варто працювати. Купили дикого кабана, почали схрещувати його з різними породами. Найкращий варіант отримали саме з мангалицею. Ці свині мають більш смачне і корисне м’ясо та вільно живуть під відкритим небом навіть взимку.
На великих промислових свинофермах, свиня все своє недовге життя проводить у стайні, де знаходиться 10 свиней на 15 квадратних метрах. Це робиться для того, щоб свиня не бігала, а лише стояла та набирала вагу, споживаючи різні премікси. Таким чином така промислова свиня на різній хімії набирає щодня від 800 гр до 1 кг живої ваги, і вже в 4 місяці важить під 150 кг та йде на забій.
Наша принципова позиція – лише органічне відгодовування без всякої хімії, яке триває до півтора роки. Наші мангалиці їдять травичку, бурячок, пшеницю, гарбузи та інші кормові породи, які ми самі вирощуємо на полях біля ферми. Крім того, вони вільно гуляють по нашій немаленькій території, це так звані «свині вільного вигулу». Саме тому, в них багато м’яса і практично нема сала і це дуже дієтичний та корисний продукт. Це практично «мармурове» м’ясо.
В результаті, ми робимо продукт, який не страшно їсти навіть дітям та вагітним. У ньому все 100% натуральне. Ніяких нітритних солей та іншої хімії. Лише чисте органічне м’ясо та справжні іспанські спеції.
- Коли ви зробили першу ковбасу з власного м’яса, та скільки зараз позицій в вашому асортименті?
- Перша ковбаса була готова вже в кінці 2016 року, з початку 2017-го ми вже почали виходити на різні ресторани та магазини. В нашому асортименті було 11 позицій, з часом ми скоротили їх до 9, адже зрозуміли, на що буде кращий попит та вирішили зосередитись саме на цих позиціях. На сьогоднішній день це 2 традиційні українські ковбаси – домашня сушена і класична в’ялена, та 7 видів іспанських.
Наш асортимент на сьогодні:
- Домашня сушена ковбаса (м'ясо мангалиці, сало мангалиці, сіль, перець);
- Класична в'ялена ковбаса (м'ясо мангалиці, сало мангалиці, сіль, перець);
- Чорізо – класична іспанська гостра ковбаса (м'ясо мангалиці, сало мангалиці, сіль, перець, паприка гостра);
- Апельсинова ковбаса з білим вином (м'ясо мангалиці, сало мангалиці, сіль, перець, сухе біле вино, апельсин);
- Ковбаса з в'яленими оливками та в'яленими помідорами (м'ясо мангалиці, сало мангалиці, сіль, перець, в’ялені томати, в’ялені оливки);
- Шоколадна ковбаса (м'ясо мангалиці, сало мангалиці, шоколад, кедровий горіх, мигдаль, фундук, сіль, перець);
- Ковбаса з пармезаном (м'ясо мангалиці, сало мангалиці, сіль, перець, італійський пармезан);
- Ковбаса з білими карпатськими грибами (м'ясо мангалиці, сало мангалиці, сіль, перець, білі гриби, які збираються у Івано-Франківській області у Карпатських лісах);
- Балик в'ялений (а-ля бастурма – м'ясо мангалиці, оброблене розчином морської солі та паприки).
- Рецептура авторська?
- Більшість ковбас готується за традиційними для України та Іспанії рецептами. Наша перевага, у порівнянні з іншими виробниками - у на 100% натуральному м’ясі без хімічних домішок, у використанні справжніх іспанських спецій і таких цікавих інгредієнтів, як пармезан або в’ялені оливки, та надзвичайній клієнтоорієнтованості.
Інші виробники, на жаль, працюють з «промисловою свинею», тож споживачі таких ковбас автоматичні їдять усю хімію, якою відгодовували цю свиню. Коли ми з’явились на ринку, власники магазинів натуральних продуктів та еко-товарів дуже зраділи, адже фактично таких виробників в Україні більше немає.
Крім того, Василь Кіт постійно експериментує з різними інгредієнтами, тож цілком імовірно, що незабаром у нас з’являться нові види продукції.
- Які моменти у виробництві ковбаси є вирішальними, запорукою найвищої якості та ідеального смаку?
- У виробництві ковбаси важливим є кожен момент, навіть найбільш дрібний. Якість води та корму, правильний догляд за поросятами, стерильне виробництво, наявність усіх документів на виготовлення продукції - чим, на жаль, мало хто крім нас може похвалитись на ринку - та правильна рецептура.
Ми не гонимось за прибутком, саме тому робимо максимально довгі терміни дозрівання готової продукції. Ми розуміємо, що вага ковбаси зменшується, але саме завдяки правильному дозріванню наша сиров’ялена ковбаса така смачна.
- Виробництво знаходиться поряд з господарством? Чи багато людей у вас працює?
- Виробництво знаходиться недалеко від ферми, ми маємо усі необхідні сертифікати на виробництво, регулярно здаємо продукцію на перевірку. Постійно у нас працює 5 чоловік, за потреби залучаємо додаткових працівників.
Ми не робимо продукцію тоннами, адже процес вирощення свині на органічному відгодовуванні займає у 4 рази більше часу, ніж на промисловій свинофермі. Тож наявних у нас людей нам поки вистачає. Додаткових працівників зазвичай залучаємо у період, коли треба засівати наші поля та збирати урожай. Таким чином створюємо й робочі місця у селах, адже роботи там практично немає. Село Унів – маленьке село, у якому немає великих бізнесів та виробництв, тож люди вдячні, що завдяки нам мають роботу.
- Де можна придбати вашу продукцію?
- Для замовлення пишіть у приватні повідомлення нашої сторінки у Facebook. Вкажіть, яку саме продукцію Ви бажаєте замовити і у якій кількості, номер відділення Нової Пошти, з якої Вам буде зручно забрати замовлення та Ваш номер телефону.
В офлайні скуштувати наші ковбаси можна у Львові у «Ресторації Бачевських», а в Києві у ресторані «Ватра» Дмитра Борисова. Крім того, наша продукція продається у Львові у 10-ти магазинах мережі «Еко-лавка», у 5-ти магазинах «Під Кумпелем», у 3-ьох магазинах «Із-села», «Tera Organica»та багатьох інших. Загалом, близько 30 магазинів та ресторанів є нашими клієнтами.
- Поділіться своїми мріями та планами на майбутнє щодо розвитку ковбасної справи.
- Хочеться, щоб нарешті виробники почали робити якісну продукцію, а не суміш шкіри, хрящів та сала. Хочеться, щоб в Україні швидше розвивалась культура споживання якісної їжі. Адже в першу чергу, їсти якісну та здорову їжу – це повага до самих себе та до свого здоров’я.
Якщо говорити про нашу бізнес, то хочеться збільшити поголів’я тварин на фермі, вийти на нові ресторани у центральній та південно-східній Україні та гідно тримати рівень якості нашої продукції. Адже ми робимо нашу ковбасу як для себе.
- Що побажаєте нашим читачам?
- Бажаємо їсти смачну та корисну їжу, побільше отримувати та ділитись позитивними емоціями. Змінивши себе, ви зможете змінити оточуючий світ!