Акацієвий, липовий, квітковий, ріпаковий, гречаний, соняшниковий... Розмаїття видів меду вражає, а якщо додати до цього асортименту ще понад 20 видів крем-медів та інші продукти бджільництва, то здається, що ти у медовому раю.
А родина пасічників з міста Мала Виска, що на Кіровоградщині, щодня проводить серед такої солодкої розкоші. Подружжя Валерій та Ірина Кудря понад 10 років розвивають родинну пасіку. До бджільництва долучився син Микола. З сімейної справи і народився родинний бренд «Бджола і Ше».
Що означає "Ше" та якими медовими смаколиками пригощають ласунів пасічники, розповідає співзасновниця бренду Ірина Кудря.
- Як виникла ідея започаткувати бренд Бджола і Ше?
- Вже майже десять років наша родина Кудрів займається бджільництвом. Для нас ця справа - це почесний труд. Адже працюючи біля бджіл, ти багато чого вчишся в них. Вчишся взаємовиручці і працьовитості, вчишся бути хазяйновитим і любити природу.
Читай также: Майский мед: польза, особенности и как распознать некачественный
У 2017 році ми започаткували родинний бренд «Бджола і Ше». Ідея працювати під своєю ТМ виникла вже давно, але реалізувати її змогли лише рік назад. Моя подруга Таня якось у розмові запропонувала задуматись над створенням бренду нашої родини, подумати над назвою, працювати над новою медовою продукцією, яка буде ідентифікувати та виділяти нас поміж інших пасічників та виробників медової продукції. Я дуже вдячна Тетяні Крижанівський за цю ідею, за допомогу у створенні назви нашого бренду, за підтримку.
- Хто придумав назву?
- Назва «Бджола і Ше» походить від назви байки українського філософа та поета Григорія Сковороди «Бджола та Шершень». Ми хотіли, щоб назва нашого бренду була українською, була близькою до бджільництва і близькою для нас. Нам стала до вподоби мораль цієї байки: «бджола — це символ мудрої людини, яка у природженому ділі трудиться». Трошки «почаклували» над назвою: залишили як «Бджола і Ше». Нас часто питають: «Що таке «Ше»? Я люблю відповідати: «Ше»— родинна справа, «Ше»— медова продукція, «Ше»— це наша пасіка...
- Які традиції виробництва меду продовжує ваша родина?
- Наша родина — це родина пасічників у другому поколінні. Бджільництвом займався спочатку мій чоловік Валерій Кудря. Ще маленьким подобалось бувати на пасіці та допомагати в міру своїх сил і сину Миколі. Вже три роки він має свою пасіку, де і працює протягом сезону.
- Де знаходиться ваша пасіка і чому саме там? З яких рослин бджоли збирають мед?
- Пасіки нашої родини знаходяться в Кіровоградській області, в Малій Висці.
Наші пасіки — кочові. Це дозволяє нам збирати більшу кількість сортів меду. Невелика частина пасіки залишається протягом року в лісі або на присадибній ділянці, а найбільша її частина кочує за збором акацієвого, липового, ріпакового та квіткового меду.
Для того щоб зібрати акацієвий мед (без домішок інших медоносів) ми прямуємо за двісті кілометрів до Кременчуцького водосховища, до Чигирина. Чудові краєвиди, кручі, великі насадження білої акації — в такій природній красі ми збираємо наш акацієвий мед.
В не менш гарному місці нашої Кіровоградської області в Чорному Лісі ми збираємо чудовий, запашний липовий мед. Цей ліс овіяний чарівним ароматом липи та запашним нектаром, який збирають бджілки з її цвіту. А скільки запашного чебрецю, материнки, безсмертника, цикорію росте поблизу лісу. Різнотрав’я, гречку, ріпак та соняшник ми збираємо також в нашій області та нашому районі.
- Хто працює на пасіці?
- На пасіці нашим «головним» пасічникам Валерію та Миколі допомагаю я, невістка Ніна та наші батьки. Батько сторожує, ремонтує корпуси, фарбує їх. Жінки допомагають качати мед, розфасовувати його, робити іншу роботу.
- Який мед ви пропонуєте? Розкажіть про його властивості.
- Асортимент меду у нас різноманітний. Іноді він залежить також і від культур, які ростуть або посаджені в місцевості, де розташовуються наші пасіки.
Акацієвий та липовий мед — це вищі сорти меду, які завдяки своїм властивостям дуже полюбилися нашим покупцям.
Акацієвий мед прозорий, має властивість довго не кристалізуватися. Не алергенний. Цей мед має ніжнішу структуру та смак, ніж в інших медів. Він має величезний список корисних для організму властивостей. Він практично не має протипоказань і допомагає справлятися з багатьма недугами: лікує зір, гіпертонію, серцево-судинні захворювання, печінку, КШТ тощо.
Читай также: Блюдо дня: торт Медовик - как приготовить вкусный
Липовий мед — це найароматніший мед, коричневого або бурштинного кольору. Кристалізується в жовтні- листопаді. Міняє свій колір при кристалізації на світло коричневий. Лікує простудні захворювання. Він має антибактеріальні властивості, тому з його допомогою можна вилікувати ангіну, ларингіт, гайморит. У ньому немає хімічних речовин. Якщо змішати мед і лимон, можна вилікувати печінку, вивести камені з жовчної системи, зупинити запальний процес у шлунку, кишечнику. За рахунок того, що продукт має багатий склад, його використовують як зовнішній засіб, за допомогою його можна вилікувати дерматити, загоїти шкіру при опіках, позбавиться від шкірних висипань.
Соняшниковий мед — жовтого кольору, швидко кристалізується. Лікує серце, підвищує імунітет, загоює рани, лікує КШТ.
Гречаний мед— темного кольору, запашний, з гірчинкою. Один з найпопулярніших медів. Підвищує імунітет, очищає кров, загоює рани, лікує простудні захворювання, лікує розлади роботи шлунку, печінки тощо.
- Коли вирішили робити медові суміші та як швидко вдалося реалізувати задумане? Якими крем-медами балуєте ласунів у цьому році?
- Вже майже два роки наш бренд пропонує нашим українським покупцям новий для нашої країни продукт — крем мед. Це купаж натуральних медів, але з більш ніжним смаком та текстурою. Десерт готується за спеціальною технологією, за якою особливим способом і при різних температурах у приміщенні ретельно збивається. Під час цього процесу руйнуються кристали в структурі меду і він насичується киснем. В результаті мед набуває в’язкості крему та має жовтий або молочний колір. Всі корисні властивості меду залишаються незмінними.
Після кремування ми поєднуємо мед із натуральними сушеними або в'яленими ягодами, фруктами, овочами, спеціями або травами. Деякий час ми даємо йому постояти для того, щоб всі інгредієнти доповнили один одного і смак став неперевершеним.
Найпершими в нашому асортименті стали крем-меди із смаком журавлини, лаванди, дині з кунжутом, кокосом. Згодом, наш асортимент збільшився, наповнився різноманіттям смаків та видів. На сьогоднішній час ми маємо майже 20 смаків. Найбільш популярними у нас є крем-мед «Глінтвейн», «Вишня», «Лаванда», «Кокос», «Гарбуз». Вони чудово передають смаки ягід, спецій та фруктів.
Наш бренд також створює набори з крем-медів, які є чудовими подарунками рідним та близьким.
- Окрім чистого меду та медових сумішей, ви також пропонуєте продукти бджільництва. Які саме?
- Асортимент «Бджола і Ше» різноманітний — це і меди, крем меди, лікувальні настоянки з воскової молі та підмору бджолиного, воскові свічки, обніжжя бджолине, медові цукати з ягід, фруктів та овочів, цукерки із сухофруктів, горішки з сухофруктами та акацієвим медом, прополіс, медові напої.
Читай также: Как мед и корица помогают худеть
- Якими продуктами власного виробництва особливо пишаєтеся?
- Ми пишаємось усіма нашими продуктами бджільництва, адже кожен з видів, як мед так і інший продукт ми виготовляємо або збираємо з любов’ю.
- Порадьте, як правильно зберігати мед?
- Насамперед мед потрібно зберігати в сухому прохолодному місці. Мед не любить вологи та високої температури.
- Чи багато людей до вас приїжджають та як вас знаходять?
- Найчастіше свою продукцію ми пропонуємо на фестивалях та ярмарках, які проводяться в Малій Висці, Кропивницькому, Києві, Чернівцях, Прилуках, Ніжині. Наш бренд уже знайомий багатьом українцям, є прихильники і за кордоном. Маємо ми також і сторінку в Фейсбуці, де ми розмістили наш асортимент продукції та ділимось нашими новинами.
Читай также: Які їстівні подарунки привезти з України: 10 ідей
- Про що мрієте напередодні новорічних свят?
- Маємо на дію на створення в нашій громаді медового кооперативу, до складу якого увійдем. Найбільше хочеться для нашої родинни, щоб українці мали змогу споживати натуральні та корисні продукти. Щоб надавали перевагу вітчизняному виробнику, навчилися культурі споживання. Звертали увагу на якість та зовнішній вигляд продукції. Щоб усе, що ми споживаємо, було смачним та корисним!