Крафтові пасти-мазанки - що це таке і з чим їх їдять

Гарбузово-абрикосовий конфітюр, українська сливова нутелла, паста-закуска з томатів та чорносливу, заварний крем з обліпихи, вершкове масло с калиновим сиропом... Дивовижні смаки поєднуються в авторських пастах-мазанках, які доречно споживати як самостійну їжу зі шматком улюбленого хліба, з млинцями чи оладками, або можна додавати до будь-яких страв. І для цього не треба чекати свят чи особливих моментів.

Через бажання показати, що щоденні страви можуть бути цікавими, смачними і надзвичайними, досвідчений маркетолог з Києва відкрила власну справу з виробництва різноманітних паст, соусів, вершкового масла з додатками, печива тощо. Спочатку присадила на пасти-мазанки власного виробництва всіх родичів та друзів. А потім вирішила вийти на широкий загал.

Про особливості розвитку власної справи говоримо з Інною Крупник, керівником проекту та засновницею компанії Стравокульт.

- Інно, давно з'явилася ідея розпочати справу з виробництва солоних та солодких паст-мазанок та соусів?

- Ідея виникла наприкінці 2016 року, коли в Україні почала спостерігатися підвищена цікавість до фермерської, здорової, авторської, крафтової їжі. Хотілося здивувати людей звичними стравами, але переосмисленими по-новому. Справа не зовсім сімейна з точки зору безпосереднього залучення до неї членів родини, але моральну та фінансову підтримку я від них відчуваю.

- Що означає назва?

- Стравокульт - це від словосполучення – культ страв. Просто не хотілося якоїсь банальної назви, типу Бабусина їжа чи Смак дитинства. Місія Стравокульт проста – доводити навіть звичні, щоденні страви до рівня «культових», цікавих та смачних.

- Яким був старт проекту і що знадобилося для розвитку?

- Для старту знадобилося всього потрошку: невелике приміщення, невеликі гроші на первинне обладнання та закупівлю фермерських продуктів. Щодо знань та досвіду, то спеціально не навчалася. Була власна пристрасть до приготування та випробування нових рецептів. До цього часу працювала в сфері маркетингу та реклами, працювала в наймі і як рекламний агент-підприємець.

Власну справу розпочинали з виготовлення масла з додатками, бо найлегше було знайти постачальників цієї сировини, а потім додалися шоколадні пасти. Пізніше з'явилися овочеві пасти та соуси.

На початку проекту великих труднощів не було, але для розширення каналів збуту та отримання права входу до великих магазинів маємо пройти серйозний шлях сертифікації – отут і почнуться суттєві витрати на розвиток. А вже потім додамо потужний маркетинг. Це план на 3-5 років. Не все вдається одразу, але це означає одне - головне ще попереду.

Читай также: Чем вредны магазинные соусы

- Де знаходиться виробництво і хто допомагає?

- Все розташоване у містечку Вишневе під Києвом, бо там дешевша оренда приміщення, ніж в столиці. Для початку це важливо. У команді професійний технолог, який надає консультації та проробляє рецептуру за потребою, а не на постійній основі, та кухар. І я - головний натхненник та керівник проекту - вирішую решту робочих питань. У період виставок чи великого навантаження з відправкою продукції активно допомагають чоловік та син. В інший час у них свої інтереси – адвокатська практика та навчання в виші відповідно.

- Наскільки великі можливості у компанії, який асортимент можете виготовити?

- Потужності в нас невеликі, крафтові. Виробляємо пасти-мазанки, соуси, заварні креми, шоколадні пасти, печиво. Плануємо розширення асортименту за рахунок іншої випічки. Співпрацюємо з інтернет-магазинами з продажу фермерських продуктів – це основний канал продажів, кількома роздрібними магазинами. Наша сторінка в ФБ та участь у продуктових виставках-ярмарках на кшталт Всі.Свої чи Made in Ukraine – теж в допомогу. Найбільша кількість замовлень солодкого – взимку та на свята, вегетаріанських паст – навесні та восени.

- Де берете сировину для виготовлення паст, соусів, вершкового масла?

- Сировину закуповуємо. Терте какао та якісне какао-масло для нашої справжньої шоколадної пасти беремо у компаній-імпортерів, найбільш якісна це бельгійська чи голландська сировина. Овочі, квасолю, фрукти, борошно купуємо у фермерів та в господарствах Черкаської області. До речі, там зараз мешкають батьки після виходу на пенсію і теж займаються сільським господарством. Вони вирощують власну пшеницю, з якої виходить дуже гарне борошно та висівки для печива. Молочну продукцію (вершки, масло), або як кажуть українською – набіл, беремо у наших фермерських молочних господарств.

- У чому особливість вашої продукції?

- Ми готуємо продукцію переважно під замовлення безпосередньо споживачів чи невеличких магазинів, тому вона вся свіжа. Принципово не використовуємо некорисні додатки, барвники чи консерванти, а для чого? Ми хочемо, щоб людина замовила, отримала та з’їла свіже. Виготовляємо пасти різні на смак: є солодкі, є вегетаріанські, є фруктові. Тож, є з чого обирати.

- Пасти-мазанки - це традиційна українська кухня? За якими технологіями робите?

- Люблю інколи дивитися кулінарні програми західних каналів, читати різні переписи (наприклад, книжки Дарії Цвек - галицької кулінарки), і в цьому букеті інформації шукати щось своє, переосмислювати класичні рецепти, покращувати їх, вдосконалювати. Я не можу сказати чітко, що наші рецепти належать до якогось типу кухні, це радше цікавий мікс смаків та рецептур. Все помірно гостре, помірно солодке, помірно солоне, без збочень, але цікаве. Це ж їжа на щодень.

- Чим відрізняються пасти-мазанки та соуси Стравокульт від магазинних?

- Ну, по-перше, мінімальними термінами зберігання, готуванням «під вас», на замовлення. По-друге – вибором інгредієнтів та продуктів для приготування, вони тільки свіжі та якісні. Це ж є мале виробництво, а не завод-гігант.

- Як краще споживати вашу продукцію?

- Підходить і для сніданку, і для обіду. Наприклад, заряд бадьорості дітям радимо отримувати не від Нутелли, а від по-справжньому шоколадної пасти-мазанки. А дорослим - для перекусів на роботі, можна брати і на пікнік. Креми використовувати для начинення млинців, пирогів, тістечок.

- Для фасування продукції ви обрали скляні баночки. Якого об'єму і чому саме їх?

- Це гурманська їжа! Тому об’єм для соусів – 100 та 200 мл, овочеві та фруктові пасти по 250 мл, шоколадні пасти-мазанки – по 200 мл. Якраз в нормі, щоб поласувати чи взяти на перекус на роботу чи додати до щоденних страв.

Для фасування еко-продуктів скло – найбільш підходяща тара. Його завжди можна здати в переробку. Пластик точно не підходить. Звичайно, можна перейти і на паперову цупку упаковку, але вона дорожча на порядок, і в світлі останньої інформації про паперові стаканчики для кави – не завжди максимально екологічна.

- Хто став першим поціновувачем ваших паст і яка продукція користується найбільшим попитом?

- Родичі та знайомі ще до цього знали мій хист до кулінарії, тому першими «підсіли» на пасти-мазанки. Клієнти інколи діляться враженнями на нашій сторінці в ФБ, роблять повторні замовлення. Бачу, що найпопулярніші – шоколадні пасти, бо вони по-справжньому шоколадні, виготовлені на основі какао тертого (а не порошку какао), вершків та вершкового масла. Також популярними останнім часом є соуси, наприклад, соус в стилі індійського чатні чи соус з карамелізованої цибулі.

Читай также: KOZAK JAMAICA: Соуси з палким характером

Нині популяризуємо свій продукт, беручи участь в ярмарках крафтових продуктів. А коли будемо мати більш чіткий план розвитку, намалюємо чіткішу стратегію просування та популяризації. І власний магазин – також у планах.

- Інно, як оцінюєте ринок: великий попит на пасти-мазанки? Наскільки виробництво такого продукту в Україні рентабельна справа?

- Я не можу оцінити ринок паст-мазанок, бо цей ринок, як власне і цей тип смаколиків, придумала я сама, але в цілому ринок споживання смачної, корисної, здорової та крафтової, цікавої, авторської їжі буде зростати. Рентабельність невисока, але ми не продумували ринкову стратегію. Будемо робити це після закінчення процесу сертифікацій. Тоді буде сенс поговорити про це, як про прибутковий бізнес, а поки що – це хобі, що дає невеличкий прибуток.

- Якою бачите свою справу у майбутньому?

- Сподіваюсь, що це буде більше, але все ж таки невелике виробництво, що дарує гарний настрій людям. Можливо, деякі продукти – в мережевому продажі, але не всі. Нехай залишається смак «сімейності» та крафтовості.

x
Для удобства пользования сайтом используются Cookies. Подробнее...
This website uses Cookies to ensure you get the best experience on our website. Learn more... Ознакомлен(а) / OK